سير اجرايي پذيرش بيماران بستري در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع)
الف : مراحل پذيرش بيماراني كه دستور بستري از طريق درمانگاه يا مطب پزشك دريافت مي نمايند :
- مراجعه بيمار يا همراه وي به واحد پذيرش جهت تشكيل پرونده بستري با در دست داشتن دستور بستري
- وارد كردن مشخصات بيمار و اطلاعات مورد نياز در برنامه پذيرش ، اخذ رضايتنامه از بيمار يا همراه وي ، صدور كارت همراه در صورت تمايل و تشكيل پرونده
- مراجعه به واحد پذيرش صندوق جهت واريز مبلغ علي الحساب بستري
- ارجاع بيمار به بخش مربوطه بادردست داشتن پرونده
روند امور در بخش
- مشخص شدن اتاق و تخت بيمار در بخش بستري
- وسايل انتقال بيمار به بخش هاي بستري در اورژانس فراهم مي باشد .(برانكارد – ويلچر)
ب : مراحل پذيرش جهت بستري بيماراني كه به اورژانس بيمارستان مراجعه مي نمايند :
- دريافت دستور بستري از پزشك اورژانس
- مراجعه به پذيرش اورژانس جهت تكميل پرونده واخذ رضايتنامه از بيمار يا همراه وي
هدايت بيمار به اورژانس جهت بستري موقت در اورژانس و در صورت نياز ، انتقال به بخش مربوطه و ادامه درمان
مدارك مورد نياز در هنگام پذيرش بيمار :
- دستور بستري توسط پزشك
- داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده
ü جهت بيماران زايشگاه ارائه مدرك شناسايي معتبر همراه بيمار الزامي است .
راهنمای مراجعین هنگام پذیرش :
- به منظور بهبود روند پذيرش در هنگام تشكيل پرونده بستري ، با متصدي پذيرش در ارائه اطلاعات صحيح و دقيق جهت ورود اطلاعات به سيستم همكاري لازم را به عمل آوريد .
- پس از تعيين اتاق و تخت چنانچه با هر كمبود يا مشكلي مواجه شديد مراتب را سريعا به سرپرستاري بخش اعلام نموده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام گردد .
- در جهت رعايت بهداشت فردي وعدم نارضايتي ساير بيماران همكاري لازم را با پرسنل بخش در خصوص تعويض لباس و ملحفه در زمان هاي معين شده ، همچنين رعايت بهداشت فردي ( استحمام ، شستن دست ها ، مسواك زدن و ...) به عمل آوريد .
- در راستای رعایت مطلوب بهداشت و کنترل عفونت در محیط بیمارستان ، جهت انتقال به اتاق عمل جراحی از گان و کلاه یکبار مصرف استفاده نماييد .
- مسئوليت اموال و وسايل با خود بيمار و همراهان آنان بوده و بيمارستان در اين خصوص هيچگونه تعهدي ندارد.
- آژانس بیمارستان همه روزه پاسخگوی نیاز مراجعین محترم جهت هر گونه خدمات انتقال شهری و خارج شهري توسط خودروهای سواری خواهد بود که در این خصوص شماره 204 آماده ارائه خدمات می باشد .
- جهت برقراری ارتباط با خارج از بیمارستان مي توانيد از تلفن هاي همگاني كارتي يا رايگان شهري موجود در حیاط بيمارستان استفاده نماييد
- به منظور رعايت نظم و رفاه حال ساير بيماران در طول مدت بستري موظف به رعايت كليه قوانين و مقررات بيمارستان مي باشيد .
ج پذيرش بيماران سرپايی:
پذيرش بيماران سرپايی تمام مدت صبح و بعدازظهر صورت می گيرد بدين صورت که بيماران با گرفتن وقت و تعيين نوبت پذيرش می شوند و مشخصات هويتی آنها در کامپيوتر ثبت می شود.
د پذیرش پلی کلینیک :
به صورت حضوری همه روزه پذیرش بیماران جهت ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص صورت می گیرد . جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مراجعین محترم می توانند با شماره های تلفن بیمارستان تماس حاصل فرمایند.
02333460055
02333460066