تغذیه در کرونا به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه سالم

.

تغذیه در کرونا به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه سالم

.

ابراهیمی کارشناس تغذیه در گفتگو با روابط عمومی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امیرالمومنین (ع) اعلام کرد تغذیه صحیح در پیشگیری از بیماری کرونا و افزایش فعالیت سیستم ایمنی بسیار موثر میباشد. مصرف مایعات فراوان و رعایت دو اصل تعادل و تناسب در مصرف تمام گروههای مواد غذایی بسیار مهم است. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین آ مانند شیر و لبنیات، گوشت ها و منابع گیاهی مانند انواع سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی حاوی بتاکاروتن، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین دی مانند انواع ماهی ها، لبنیات غنی شده،زرده تخم مرغ و روزانه ده دقیقه ایستادن جلو نور آفتاب جهت تامین ویتامین دی بسیار مهم می باشد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی که آنتی اکسیدانی بسیار قویست و در انواع میوه و ها و سبزی ها یافت میشود. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ای که در انواع دانه های روغنی و روغن ها وجود دارد به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آن نیز بسیار قابل توصیه میباشد.   

کلمات کلیدی
خانم نجمه ابراهیمی
تهیه کننده:

خانم نجمه ابراهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *