عملکرد کتابخانه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین(ع) در سال1398
تهیه کننده: مرضیه عضدی مسئول کتابخانه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین(ع)
خدمات مجموعه سازی
هماهنگی، اطلاع رسانی و جمع آوری لیست منابع مورد نیاز گروههای آموزشی و دانشجویان جهت خرید کتاب
( در سال 1398 حدود 100 نسخه کتاب خریداری شده است )
خدمات امانت
نرم افزار آذرسا از ابتدا تا انتهای سال 1398 تعداد 2300 مورد امانت و 1853 مورد عودت گزارش داده است.
تولید محتوای آموزشی
- تدوین راهنمای جامع و کامل سامانه منبع یاب
- تدوین راهنمای سامانه نوپا
- تدوین راهنمای جامع و روزآمد پایگاه اطلاعاتی Ovid
- تدوین پمفلت آشنایی با سامانه معرفی مجلات نامعتبر و جعلی
خدمات اطلاع رسانی
- اطلاع رسانی درخصوص برگزاری کارگاه های آموزشی در نیمه اول و دوم سال
- برگزاری چندین کارگاه آموزشی پایگاه clinicalkey برای تمامی رزیدنت های مرکز که پس از این آموزش، رزیدنت ها در حوزه جستجو و بازیابی اطلاعات در قالب های مختلفی همچون Book, Journal, Guideline, Patient education, Image, Video و...توانمند گردیده اند. همچنین برگزاری چندین جلسه کارگاه آشنایی با نرم افزار آذرسا و سامانه منبع یاب برای دانشجویان مرکز
- برگزاری کارگاه آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Ovid جهت اعضای هیات علمی و کتابداران در کتابخانه مرکزی دانشگاه
- بروز رسانی صفحه کتابخانه در سایت بیمارستان براساس چک لیست ارزیابی کتابخانه های مراکز آموزشی و درمانی ارسالی از سوی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- جستجوی بیش از 100 عنوان مقاله برای پزشکان، رزیدنت ها و اینترن های مرکز و در ادامه ایمیل و پرینت آنها
- اطلاع رسانی درخصوص برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
- اطلاع رسانی درخصوص ثبت نام بن خرید کتاب
- اطلاع رسانی درخصوص خریداری کتاب های جدید و دسترس پذیری برای اعضای کتابخانه
- اطلاع رسانی درخصوص شانزدهمین همایش ملی روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کشور
- اطلاع رسانی درخصوص برنامه های هفته کتاب
- سرچ و جستجوی مقالات در موضوع خاص فرد مراجعه کننده به کتابخانه
خدمات فنی
- کنترل عناوین دریافتی با فهرست سفارش و کنترل محتوای کتب جهت عدم وجود مشکل در چاپ کتاب
- آماده سازی حدود 100 نسخه کتاب ( شامل ثبت در دفتر ثبت و مهر کتاب، ثبت در سیستم آذرسا و ورود اطلاعات تک تک کتاب ها در سیستم نرم افزار کتابخانه ای آذرسا، پرینت برچسب عطف و برچسب بارکد و نصب آنها بر روی کتاب و قرار دادن کتاب ها در قفسه های موضوعی مربوطه )
- ارائه گزارش سه ماهه خرید به تفکیک نسخه و هزینه به کتابخانه مرکزی
خدمات مدیریتی
- کتابخانه مرکز در برنامه پایش عملیاتی مشترک دانشگاه ها در سه ماهه اول موفق به کسب نمره 95 از 100 شد. در برنامه پایش عملیاتی دانشگاه ها که هر 3 ماه یک بار انجام می شود، وجود آیتم هایی مانند درج شابکا کتابخانه، دسترسی به کتابخانه مرکزی و کتابخانه دیجیتال، دسترسی به سامانه منبع یاب و نوپا، وجود راهنماهای آموزشی و آیین نامه ها و... در سایت کتابخانه بیمارستان ( که منجربه بروزرسانی سایت کتابخانه گردیده است )، از جمله مواردی است که باعث کسب امتیاز 95 برای کتابخانه شده است.
- ارائه خدمات به بیش از 18 گروه آموزشی از دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سمنان شامل دانشجویان پزشکی، رزیدنت های کودکان و زنان، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و ... همچنین دو گروه آموزشی پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
- برپایی ایستگاه مبادله کتاب به مناسبت هفته کتاب
- برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب
- نظارت کلی بر امور و مسائل مربوط به کتابخانه
- نظارت بر فعالیت پرسنل شیفت عصر کتابخانه
- درخواست موارد مورد نیاز کتابخانه و سالن مطالعه و پیگیری آن ها
- انجام تمامی امور روزمره و روتین شامل امانت و تحویل کتاب، ارائه تسویه حساب به دانشجویان متقاضی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان و دانشگاه آزاد، همچنین ارائه تسویه حساب به پزشکان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی سمنان.
- به عضویت درآمدن تمامی اعضای جدید در سال 98 و ورود اطلاعات آنها در نرم افزار کتابخانه ای آذرسا